?סורק תקלות מקצועי או פשוט

ההבדלים בין סורק תקלות מקצועי לבין סורק תקלות פשוט (וזול) לרכב:

סורק זול ופשוט (עד כ-500$) יכול לקרוא קודים כלליים לגבי המנוע וכו’; בד”כ הוא יראה קוד תקלה רק אם יש נורת מנוע דולקת.

סורק מקצועי (אלפי דולרים) יכול להוסיף ולהתחבר למודולים הספציפיים של היצרן של הרכב וכך להראות מידע מפורט יותר.

לדוגמה: ברכב שבדקנו לא דלקה נורת מנוע אבל הבעלים הרגיש שמשהו לא בסדר בהעברת ההילוכים. סורק פשוט לא יראה שיש תקלה ולא יופיע קוד תקלה בסריקה.

כשאנחנו חיברנו את הסורק וביצענו סריקה לכל 19 המודולים שיש ברכב גילינו שיש קוד תקלה בגיר.

הקוד הספציפי של היצרן גילה שאחד מחיישני הלחץ לא עובדים תקין.

הטיפול היה להחליף את החיישן (בזול יחסית), אך אם הבעלים היה מחכה עוד קצת, כנראה שהיה נזק גדול יותר שהיה כולל שיפוץ מלא של הגיר / החלפתו מפירוק או חדש.

רצוי לעשות סריקת תקלות עם מחשב מקצועי לפחות פעם בשנה כחלק מתחזוקה כוללת לרכב או אם אתם מרגישים שמשהו לא עובד טוב ברכב שלכם, בדיוק כמו שעושים בדיקות תקופתיות או שלפעמים לא מרגישים טוב והולכים לרופא שיעשה בדיקה כללית.