איך לבדוק רכב לפני קנייה

צוות CARDiagnostic.co.il  גאה להציג את מדריך הקנייה לרכב משומש/יד שנייה! גם אם אין לך מושג במכוניות, זה כל כך פשוט שאפילו דודה שלך יכולה לבדוק רכבים עם המדריך הזה.

מדריך זה אינו מחליף בדיקה במכון בדיקה מקצועי. מדריך זה יכול לחסוך לך הרבה כסף על כשלים מהותיים שיכולת לאתר בעצמך לפני שהגעת למכון בדיקה ושילמת בין 400-1500 ₪ למכון!

נניח שראית מודעה של רכב שמוצא חן בעינייך ואתה יוצר קשר עם בעל הרכב והכל נשמע מצוין! קבעתם להיפגש, אתה בוחן את הרכב במשך כמה דקות ומחליט להמשיך לבדיקה במכון כדי לאמת שהכל תקין עם הרכב ומגלה שהרכב לא בשבילך כי יש לו בעיית נזילות מהמנוע, שמשה קדמית שהוחלפה (מסיבות שונות כמו תאונה וכו'), ושהחלון בגג לא פועל. זאת רק דוגמה אחת מני רבות שאפשר לחסוך אם אתה מגיע עם רשימה מסודרת של דברים לבדוק לפני שאתה מחליט שהרכב טוב מספיק כדי לגשת לבדיקה. גם כשאנחנו בודקים רכב משומש לרכישה אישית, אם אין ברשותנו רשימה מסודרת של דברים לבדוק אז קל מאוד לשכוח דברים קריטיים שלאחר מכן נצטרך לשלם ולסדר מיד לאחר רכישת הרכב. לדוגמה: מפתח פיזי שלא פותח את הרכב – השלט פותח את הרכב אבל המפתח הפיזי לא. המשמעות של זה היא שאם אי פעם יתרוקן המצבר (דבר נפוץ) ולא תוכל לפתוח את הרכב עם השלט האלחוטי תיאלץ לפרוץ את הרכב על מנת להיכנס ולפתוח את מכסה המנוע כדי להחליף מצבר.

אנו ממליצים לכם להדפיס את המדריך הזה (תוכלו להוריד אותו כקובץ להדפסה בקישור הזה) ולגשת לבדוק את הרכב שתרצו לרכוש.

לא חייבים לעבור סעיף סעיף אבל אם זה באמת הרכב שתרצו לקנות, רצוי מאוד לסמן V שכל המערכות תקינות אחרת אתם תצטרכו לשלם מכיסכם את הנזקים.

*כפי שרשום מדריך זה אינו מחליף בדיקה במכון בדיקה מקצועי ואינו אחראי לאף נזק שיגרם משימוש בו.

הצעות להוספת סעיפים נוספים תתקבל בברכה בדוא"ל:  support@cardiagnostic.co.il

 

 

בדיקת רכב משומש/יד שנייה לפני קנייה

CARDiagnostic.co.il

 

שנה:

יצרן:

דגם:

טלפון של המוכר:

 

גוף הרכב

שריטות:

מכות בפח/עיוותים:

שמשות (סדקים/שברים):

בדיקת שמשות הרכב לנזק או אם החליפו אותם מסיבה כלשהי (בד"כ בשמשה מקורית שם היצרן רשום באחת הפינות על הזכוכית):

פנסים (דהויים/סימני צבע מסביב למסגרת/פנסים לא זהים למקרה שאחד מהם הוחלף):

מרווחים לא אחידים בחלקי הפח (לבדוק את כל הרכב, אפשר להעביר אצבע בין חלקי הפח של הרכב ולהרגיש מרווחים לא אחידים):

מדבקת בדיקת/טיפול מוסך מורשה:

חלודה על צלחות הברקסים:

שאריות צבע, אם חלק מהרכב/כל הרכב נצבע מחדש (שאריות צבע בקצוות/מסגרות/מכסה גלגלים, גג ועוד):

 

גלגלים

האם הגומי נראה שחוק והאם הפסים נראים שחוקים/שטוחים (החלפת צמיגים):

האם כל ארבעת הצמיגים/חישוקים מאותו סוג/יצרן:

האם יש נזק לצמיגים או לחישוקים:

סיבוב ההגה עד הסוף לאחד הצדדים ולהסתכל על הצמיגים הקדמיים ולראות אם יש שחיקה אחידה בצמיגים (למשל שחיקה מוגברת בצד הפנים של הצמיג):

לבדוק שחיקה לא אחידה בצמיגים אחוריים:

 

מתחת לרכב

נזילות (באיזור המנוע/בחלק האחורי של הרכב ועוד):

חלודה (אגזוז/שלדה/בולמים ועוד):

נזק לשלדה (סדקים/סימני צביעה/עיוותים ועוד):

 

פנים הרכב

קרעים במושבים (ריח לא טוב/כתמים/נזק):

תוספות (ניווט,גג חשמלי או נפתח ועוד):

הבד של הגג (בלוי/נופל):

גלגל הגה (בלוי/מתקלף/עם כיסוי):

כל המצבים והאפשרויות של הכסאות עובדים (קדימה/אחורה/חימום ועוד):

חופש במושבים:

מתחת לשטיחים(ריח/מים/כתמים):

שטיחים (ריח/מים/כתמים/קרעים):

אם יש כיסויים על הדשבורד או על הכסאות בקשו מהמוכר לראות מה יש מתחת (סדקים/שברים/קרעים):

 

תא מטען:

גלגל רזרבי (מצב/מלא אוויר/חלוד):

האם מסביב למקום של הצמיג יש עיוותים/תיקונים):

סימני מים על השטיח או באיזור גלגל רזרבי:

מגבה לרכב וכל האביזרים:

 

שאלות למוכר הרכב

האם הכל עובד ברכב:

סיבת מכירת הרכב:

האם הרכב טופל בחברה:

האם יש היסטוריית טיפולים מסודרת לרכב (אם כן לדרוש שיוציא העתק):

מי בעיקר נהג על הרכב:

כמה זמן הרכב בבעלותו:

כמה קילומטרים נסע עם הרכב:

האם יש לו סט מפתחות נוספים לרכב:

 

רישיון הרכב

תוקף רישיון הרכב:

מס' בעלים קודמים (00 זה יד ראשונה, 01 יד שנייה וכן הלאה):

דגם מדויק של הרכב:

בעלות (פרטית/חברה/ליסינג וכו'):

בדיקת ת.ז של בעל הרכב ופרטי רישיון הרכב לוודא שאכן הוא הבעלים:

 

מתחת למכסה המנוע

האם מכסה המנוע נפתח בקלות:

האם המסגרת ישרה (קווים ישרים בפינות/ברגים צבועים או שנפתחו):

בדיקת נזילות (מים/שמן):

בדיקת מפלס שמן (וגם לבדוק שאין חתיכות מתכת או קצף):

פתיחת פקק השמן ובדיקה אם יש ריח שרוף או קצף (להסתכל פנימה עם פנס):

אם יש מדיד צהוב של שמן גיר לבדוק גם אותו:

בדיקת מים (צבע המים/האם ריח שרוף/חסרים מים במיכל) – לא לפתוח אם המנוע חם:

האם תומכי מכסי המנוע עובדים כראוי (אם יש מוט שמחזיק את המכסה זה לא רלוונטי):

האם יש נזק נראה לעין או חלקים חדשים במנוע:

מצב חוטים, צינורות, רצועות מנוע, מצבר ועוד:

לבדוק אם כל המדבקות מונחות במקום:

 

התנעת הרכב (תמיד עדיף לבדוק רכב כשהמנוע קר ולא חם)

רעשים מוזרים מהמנוע (שחיקה/תקתוק):

האם יוצא עשן מהאגזוז כשמתניעים:

האם בלוק המנוע זז בחופשיות והוא לא נראה הדוק (תושבות מנוע):

האם מצב סרק עולה או יורד ואז מתייצב:

פתיחת פקק השמן ובדיקה אם יש ריח שרוף, קצף, תקתוקים חזקים או עשן (להסתכל פנימה עם פנס):

האם לוקח הרבה זמן להתניע:

לאחר שהמנוע חם להסתכל האם יש בועות במיכל העיבוי –מיכל המים (אם כן יש בעיה בראש מנוע):

ללחוץ על ברקס ולהעביר הילוך לרוורס ואז לדרייב (כשהברקס לחוץ) ולבדוק אם יש דפיקה (תושבות וכו'):

 

נסיעת מבחן

האצה:

בדיקת האצה חלשה (חלקה/רעשים/דפיקות/היסוסים):

בדיקת האצה חזקה (חלקה/רעשים/דפיקות/היסוסים):

 

סיבובים:

בעמידה: לבדוק שההגה מסתובב עד הסוף לשני הצדדים בלי רעשים (דפיקות/רעשים/רגש):

בתנועה: לבדוק שההגה מסתובב עד הסוף לשני הצדדים בלי רעשים (רצוי למצוא מקום שמאפשר לעשות את זה):

סיבוב חד תוך כדי נסיעה – אם הכביש מאפשר (יציבות/דפיקות/רעשים):

 

בדיקת בלימה:

בלימה רגילה (חלקה/משיכות לאחד הצדדים/ רעידות/ נורת ABS):

בלימה חזקה; נא להודיע למוכר שעומדים לעשות את זה (לנסות להפעיל את הABS  כדי לוודא שהוא נכנס לפעולה):

 

נסיעה בעיר: (עצירה ונסיעה/פסי האטה/פניות/נסיעה איטית):

רעשים (חריקות/דפיקות/יבבות):

האם המכונית מרגישה נעימה לנהיגה:

רעידות:

העברות הילוכים (חלקות/נוקשות/החלקות):

 

כביש מהיר: (עצירה ונסיעה/פניות/נסיעה איטית):

להרגיש איך הרכב מתנהג בהאצה מלאה ובהילוך גבוה; לא לעבור את המהירות המותרת!:

רעשים (חריקות/דפיקות/יבבות):

לבדוק אם בקרת שיוט עובדת:

הורדת הילוך בשיוט – להאט קצת ולראות אם הורדת ההילוך עוברת בצורה חלקה:


אפשרויות ברכב:

חלונות (עולים, יורדים, שריטות):

מראות צד (לבדוק שכיוונון עובד, קיפול חשמלי, חימום):

רדיו (כל הרמקולים פועלים, תחנות רדיו):

ניווט (לוודא שהוא מזהה מיקום):

מראה אחורית:

תאורה פנימית (תא כפפות, דשבורד, אורות):

האם קיים ספר רכב:

כפתור סגירה ופתיחת כל הדלתות:

גג חשמלי (נפתח, נסגר, עולה, נזילות):

בדיקת בלם יד:

בדיקת התזת מים על השמשות ושהמגבים עובדים:

פתיחת כל התאים לבדיקת מצבם:

מזגן (חימום, קירור, לבדוק שכל עוצמות הקירור או חימום עובדות):

בדיקת מנורות לוח המחוונים (לפתוח ולסגור סוויצ' ולוודא בין לבין שכל הנורות מופיעות על לוח המחוונים כמו נורת מנוע צהובה, אדומה, מצבר וכו' יש כאלה שמנתקים אותם לכן חשוב מאוד לבדוק את זה):

בדיקת מצב פיזי של דוושות הגז והברקס, מוט הילוכים וכו' (כשיש רכב עם מעט קילומטרים והדוושות בלויות או חלקים אחרים זה לפעמים סימן מחשיד ששינו את מס' הקילומטרים ברכב):

בדיקת צריכת דלק ממוצעת במחשב של הרכב (אם יש צריכת דלק גבוהה מדי לדגם של הרכב זה סימן שאולי יש בעיה):

בדיקת כיוונון ידני/חשמלי של ההגה:

לבדוק שהמפתחות הפיזיים של הרכב פותחים את הדלתות ללא השלט:

בדיקה שכל הדלתות נפתחות מבפנים ומבחוץ

 

בדיקת פנסים חיצונית

בדיקת אורות גבוהים:

איתותים:

פנסי ערפל:

פנסי ברקס:

פנס רוורס: